זה נכון שכשמניחים תפילין היום יהיה טוב וכשלא מניחים היום יהיה רע?
הרמח"ל כותב שהקב"ה ברא את העולם בכדי להטיב עם בריותיו, יוצא שכל הסיבה שנבראנו היא רק בכדי שיהיה לנו טוב בעולם.
אם כן נשאלת השאלה מדוע יש סבל בעולם? התשובה היא שעברותינו הם הגורמות לסבלנו כדברי חז"ל (שבת, נה): "אין ייסורים ללא עוון" .
יוצא שכאשר אדם מקיים מצוות, מפחית הוא את סאת ייסוריו ואמור ליהנות יותר בחייו מאדם שלא מקיים מצוות. עם כל זאת אל לנו לשכוח שכתוב בקהלת ז,כ' : "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" כלומר לכולנו עדיין ישנם חטאים חרף המעשים הטובים שבנו, ועליהם אנו מתייסרים.
לא תמיד אנו מבינים את הנהגותיו של הקב"ה כדברי הנביא (ישעיהו נה,ח) : "כי לא מחשבותיי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי, נאם ה'", ולכן אין אנו יודעים בוודאות מדוע כל יהודי סובל. עם כל זאת בטוחים אנו שאבינו אב הרחמן עושה הכול לטובה ולא לרעתנו ח"ו, כדברי רבי עקיבא (ברכות ס.): "כל דעביד רחמנא לטב עביד" (כל מה שעושה הקב"ה לטובה הוא עושה).
דע שגם אם סבלת באותו יום שהנחת תפילין סימן טוב הוא שהרי כתוב (משלי ג׳ – פסוק י״ב): "כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶאֱהַב ה' יוֹכִיחַ, וּכְאָב אֶת בֵּן-יִרְצֶה". הקב"ה מוכיח את בניו אשר הוא אוהב ובפרט אדם אשר עושה מצווה כזו חשובה כמו הנחת תפילין. זאת בכדי לנקות אותנו מעוונותינו ולהגיע אחרי מאה ועשרים שנה נקיים מעבירות לגן עדן. לעומת זאת לרשעים הקב"ה משלם את שכרם על מצוותיהם המועטות בעולם הזה, זאת בכדי שיוכל להורישם גיהינום ח"ו, בלי שמצוותיהם יגנו עליהם ככתוב (דברים ז, י): "ומשלם לשנאיו אל פניו להאבידו".
אשרייך על התחזקותך המשך כך ועלה מעלה מעלה בעז"ה.
בברכת הצלחה רבה
יהודה עובדיה