איך נכנסו כל החיות לתיבה?
בס"ד
שלום וברכה, ברשותך אתחיל מהערתך שבסוף ואשוב דרכה לשאלתך.
טענת שחז"ל לא הכירו את חיות העולם אלא רק מעט מהם. הגמרא במסכת חולין דף סג עמ' ב כותבת: "מאה ועשרים מיני עופות טמאים יש במזרח וכולן מין 'איה' ( סוג של ציפור) הן". הרי לפניך הוכחה שחז"ל הכירו 120 זנים רק מסוג העוף 'איה'! וכמה זנים המדענים מכירים?!
בנוסף תעיין בפרשיות התורה המלמדות את סימני הטהרה ותיווכח לדעת שחז"ל שלטו בידיעה נרחבת ומדויקת של סוגי וזני החיות לפרטי פרטים. ואכמ"ל.
לגבי מקום בתיבה לכול החיות. אכן נח לא העלה את כל החיות אלא רק את שורשם, כלומר את ראשי הזנים, ומהם נולדו במשך הזמן כל שאר הסוגים. לדוג' נח העלה רק כלב אחד וממנו התפתחו כל זני הכלבים למיניהם.
צריך לציין שאין זאת אבולוציה כלל! במקרה שהסברנו אין שום היווצרות של בע"ח ושום שינוי גנטי חדש. זנים אלו נוצרו ע"י שילוב בין מס' זנים וע"י "משחק גנטי" נולדו זנים חדשים מזנים הקיימים.
גם כאן הגמרא שהבאנו באה כהוכחה. חז"ל אומרים שרק לציפור 'איה' קיימים 120 זנים ולפי מה שאמרנו נח הכניס רק את ראש הזן שממנו נולדו כל שאר סוגי 'האיה' למיניהם ולא את כל 120 הזנים.
ר' דוד לוריא שחי לפני כ- 250 שנה הביא תשובה נוספת בדומה לאמור, ואלו דבריו בפירושו על פרקי דרבי אליעזר: "הרבה מינים שאנו רואים לפנינו נפרדים ומשונים למיניהם, מעיקרן נבראו ונכנסו במין אחד... ואחר כך לפי משכנם בארצותם ומאכלם ומקריהן נפרדו ונשתנו לעוד מינים רבים, וכמו אווז ואווז הבר שמובא בבבא קמא (דף נה, עמוד א), ושור ושור הבר, ואל תתמה, שהרי אדם יחידי נברא בעולם, ואנו מוצאים כעת על פני תבל ארצה משונים במיניהם, לבנים, שחורים ואדומים... אשר כל זה אינו אלא סיבת שינוי משכן מקומם ומאכלם, וכעין מה שכתב הלל במסכת שבת - רגליהם של אפריקאים רחבות, וכו'... מכל מקום שליט בעולמו יודע בברואיו, ציווה לנח לקחת אותם המינים הראשיים, שגלוי וידוע לפניו יתברך שמנצר שורשיהם שיפוצו על פני תבל, יחזרו ויפרדו לכל המינים הרבים שאנו רואים לפנינו".
מדברי הרד"ל אנו עוד מגלים כי גם הסביבה גורמת לבעלי החיים לשנות את מראם וזאת סיבה נוספת לשינוי הרב בין סוגי המינים כיום וזאת אע"פ שהועלה רק זן אחד מכל סוג בע"ח.