כניסה עם דברי קודש לבית הכסא
כתב מרן הבית יוסף [יורה דעה סימן רפג לסעיף ד] ל פי דברי הרמב"ם בתשובה, שאסור לרקום פסוקים בטלית, היות ומגיעים הם לידי ביזיון וזלזול על ידי שנכנסים עמו מידי פעם לבית הכיסא, או למקום שמצוי טינוף.
וכן פסק מרן בשולחן ערוך [שם]
ולמדנו מדבריו שאסור לרקום פסוקים שיכולים להגיע לידי ביזיון.
אמנם בנדון זה, שהפסוק לא נכתב כצורתו אלא 'יברכך ה' וישמרך' אין זה פסוק כלל, אלא רמז לפסוק, ויש לצרף לכך שבתי הכיסא בימנו נקים הם, ואינם דומים לבתי הכסא של העבר, היות וכל הלכלוך תכף נשטף בזרם מים, לכך יש להקל. ומ"מ מהיות טוב אם ניתן לכסות את הכיתוב בניר וכדומה בעת הכניסה לבית הכסא, וק"ו בעת ההתפנות, עדיף.
סיכום:
עדיף שלא לקנות כלל ועיקר תכשיטים עם חלקי פסוקים.
אם כבר יש לו תכשיט וכזה ויכול בקלות שלא להכנס עמו לבית הכיסא, או לכסותו שנכנס, עדיף.
ובמקום צורך, אפשר להקל. בברכ הרב ברק נקי