הרב האם כדאי לברך "שעשני גבר" במקום שלא עשני אישה בכדי לא לפגוע בנשים?
אענה לך במשל נפלא שראיתי בספרו של הרב נויגרשיל שליט"א: למלך אחד היו שני שרים. שר האוצר שתפקידו היה החשוב ביותר בממלכה אך כיוון שהיה מנהל את ענייני הממון היה נפגש עם המלך פעם בשבוע בלבד. שר שני היה שר הארמון שהוא היה אחראי על נקיון הארמון ותחזוקתו. משרה חשובה אך לא מכובדת כמשרת שאר השרים. בעקבות המלאכה היומיומית של שר הארמון פגישותיו עם המלך היו על בסיס יומי. נתאר לעצמנו שיום אחד יבוא שר הארמון ויגיד כבוד המלך אני כול כך שמח שלא עשית אותי שר האוצר. הרי דבר זה יתפרש כפגיעה בכבוד המלך שיראה כאילו שר הארמון אינו שמח בכך שנפגש עם המלך על בסיס יומיומי. אך אם שר האוצר יבוא ויגיד כך הרי זה יתפרש כדבר טוב אע"פ שמעלתו רמה יותר כיוון שייראה הדבר ששר האוצר רוצה להיפגש עם המלך יותר.
כך בעניינינו האישה רוחנית יותר מהגבר ולכן חייבת היא בפחות מצוות שהרי צריכה היא לתקן פחות ובעקבות כך יוצא שהאישה "נפגשת" עם ה' יתברך פחות מהגבר שמצווה לעשות יותר מצוות וללמוד תורה ברגעיו הפנויים וממילא יש לו קשר תדיר עם ה' יתברך.
יוצא שאם האישה תברך שלא עשני גבר ייראה כאילו שמחה היא בפיחות פגישותיה עם ה' יתברך וייראה הדבר כגידוף ולא כברכה וזאת אע"פ שבאמת מעמדה הרוחני מושלם יותר מהגבר. אך הגבר מברך להודות על פגישותיו הרבות עם ה' יתברך בכדי להראות שאין הדבר כנטל עליו.
פעמים רבות התקשורת ואינשי דלא מעלי מנסים להסית כנגד התורה בעניין של "הדרת נשים" וכד'. הדברים הם בד"כ מסולפים מייצגים צד אחד והעיקר ליצור שנאה כנגד הדת והשגת רייטינג כזה או אחר. לא במקרה אחת הדמויות שהמקרה שלה פורסם בכול רשתות התקשורת בעניין הדרת נשים התמודדה באחת מתוכניות הריאליטי המצליחות. האין זה מעורר חשד שכול הרוצה מעט פירסום או להיות בתפקיד חשוב תופס על החרדים "טרמפ" כמו שהגמרא כבר אמרה שמי שמציק ליהודים נהיה לראש.
עצתי היא שתיקח את כול הדברים הללו בפרופורציות ותבקש לשמוע גם את הצד השני בכול עניין.
בהערכה יהודה עובדיה